воскресенье, 20 января 2013 г.

Настає епоха нейроігр


Настає епоха нейроігр


1-2 травня в Сан-Франциско пройде перша виставка-конференція, присвячена так званим нейроіграм (neurogaming). Організатор заходу, засновник Neurotechnology Industry Organization, автор книги «Нейрореволюція: як наука про мозок змінює наш світ» (The Neuro Revolution: How Brain Science is Changing Our World) Зак Лінч (Zack Lynch) вважає, що в найближчі п'ять років гри стануть зовсім іншими завдяки появі нових, недорогих датчиків, збільшення обчислювальної потужності і розширення пропускної здатності.

Найцікавіше в тому, що, за його словами, всі потрібні для цього технології вже є, і 2013-й стане роком їх об'єднання для створення основ нейроігровой індустрії майбутнього. Як говорив Вільям Гібсон, автор «Нейромант», «майбутнє вже тут, просто воно поки нерівномірно розподілене».

Нейроіграм потрібно багато знати про людину: серцевий ритм, мозкові хвилі, ступінь розширення зіниць, положення тіла і рук, зміна емоційного стану. Вони поєднують у собі технології доповненої і віртуальної реальності, а також системи тактильного сприйняття. Навіщо? Щоб ігровий процес (і, відповідно, відчуття від нього) був максимально реалістичним, звичайно ж.

У статті, яку публікує сайт VentureBeat, г-н Лінч відзначає, що можливості гравця завжди обмежені можливостями контролера. На що ми здатні сьогодні? Ну, ходити, стрибати, на щось натискати, стріляти. Порівняно недавно стали з'являтися системи, які відстежують наші рухи і жести (Wii, Move, Kinect), і це тільки початок. Вже розроблений контролер Razer Hydra з шістьма осями, який дозволяє переміщати об'єкти в тривимірному просторі в іграх на кшталт Portal 2.


При цьому ціни на подібні речі падають, а датчики руху все активніше проникають в ігрову індустрію (наприклад, виробництва компанії Leap Motion), реєструючи все більш дрібні жести і навіть міміку.

Далі - більше. Компанії Neurosky і Emotiv випустили перший контролер на основі електроенцефалографії, який реєструє сигнали мозку і дозволяє управляти подіями силою думки або зміною виразу обличчя. Наприклад, гравець може розбити камінь, зосередившись на ньому, або відлякати ворогів, скорчивши страшну пику. Поки ця технологія, звичайно, знаходиться в зародковому стані, але нею починають цікавитися все більше і більше фірм: InteraXon, Personal Neuro Devices, NeoComimi та інші впроваджують ЕЕГ-датчики в найрізноманітніші додатки.

Інша важлива частина нейроігр - голос, будь це простий зв'язок між гравцями або управління голосом, як у Mass Effect 3. Наприклад, датчики, що вловлюють нюанси інтонації, вплинуть на те, як ваші підлеглі відреагують на ясний, здавалося б, наказ.

Ще одна захоплююча уяву область - емоції. За даними одного з опитувань, дві третини гравців мріють про те, щоб ігри майбутнього зрівнялися або навіть перевершили по емоційному напруженню книги, фільми і музику. Уявіть собі, що навколишні персонажі (у тому числі вороги) реагують на ваш страх чи лють! Для цього можна відстежувати міміку гравця, зміна провідності шкіри і рухи очей. Слідкуйте за компаніями SMI Vision, iMotions і Affectiva з їх технологіями Affdex і QSensor. Великі розробники начебто Valve і Activision Blizzard теж цікавляться цим напрямком, але головними новаторами залишаються невеликі компанії: Thatgamecompany, GameFace.Me, Bagooba.

А британська фірма Foc.us вирішила скористатися технологією нейростімуляціі, за допомогою якої в американській армії навчають снайперів: в потрібний момент мозок отримує мізерний електричний імпульс, змушуючи натиснути на спусковий гачок. Страшно уявити, що готові віддати за таке шанувальники мережевих шутерів, не кажучи вже про «кіберфізкультурніках»! Компанії Lumos Labs і Advanced Brain Monitoring одночасно розробляють ігрові навчальні системи, засновані на новітніх досягненнях нейрофізіології. Intific відкриває ПО для когнітивного моделювання більш широкому колу користувачів, в тому числі ігрової індустрії, а стартап Neurotrek створює систему на основі ультразвукової стимуляції. Що з цього вийде, поки важко сказати.

Нарешті, в прагненні до кращих ігор розробники вдаються до поведінкового аналізу. Наприклад, Riot Games планує таким чином знизити кількість троллінгу в League of Legends.

Що стосується візуальної сторони справи, то мобільні і плоскі екрани скоро стануть учорашнім днем. Досить згадати хоча б окуляри доповненої реальності Project Glass корпорації Google. По суті, це головний дисплей з голосовим і сенсорним управлінням, який при цьому не заважає бачити навколишній світ.

Віртуальна реальність не відстає. Disney Research пропонує спеціальні рукавички і сидіння. Vybe Haptic Gaming Pad (див. відео нижче), створений спеціально для Marvel Avengers, дозволяє відчути крутий поворот або падіння з пагорба.


Немає сумнівів, що перші кроки на широкому відеоігрові терені будуть боязкими, незграбними, багатьох вони розчарують. Щоб зробити початковий період як можна більш коротким, м-н Лінч і придумав NeuroGaming Conference and Expo.

Комментариев нет:

Отправить комментарий